Träningsmål för 2013

11:35


Det här året har börjat lite ostrukturerat. Jag har varit förkyld, jag har inte kommit ur julens sockerchock ännu, och jag ska resa bort två veckor på tisdag. Det här är alltså det perfekta tillfället att sätta ihop ett träningprogram, och följa det. 

Jag har tre mål för 2013. 
  • Springa en halvmara i höst. 
  • Kunna göra positionen på bilden. Det krävs större rörlighet i ryggen, och mer styrka i armarna. Jag skulle vilja lära mig huvudstående också. Bli allmänt starkare, smidigare, få bättre kroppskontroll och balans. 
  • Hitta en jämn, hög energinivå. Må bra, känna mig stark och tillåta mig själv vila när det behövs, för att återhämta mig och känna mig pigg, stark och hålla motivationen hög. Må bra.
Jag har lagt upp ett träningsprogram med mycket yoga (morgonyoga, bikram, och ashtanga), kampsport och spinning, med styrketräning max två gånger i veckan och lite löpning, för att hålla behinnor och teknik i trim. Fokus kommer att ligga på rörlighet och balans. Längre fram i vår, när det är barmark och lusten återvänder, blir löpning utomhus en del av schemat igen, med målet att öka distanserna. 
Mitt program har jag lagt upp i tvåveckorsintervaller, och när det börjar kännas mindre utmanande är det dags att justera och lägga till, eller byta ut pass. Jag känner mig peppad och sugen. Härligt att ha något att se fram emot när man kommer hem från semestern!

You Might Also Like

0 kommentarer