Blicka framåt och träningsmål 2013

16:37


2012 var ett bra träningsår med mycket nya upptäckter, mycket spring i benen och träningsglädje. Några av höjdpunkterna var att springa en mil längs med Seine en tidig sommarmorgon, att upptäcka boxning och yoga som träningsformer, att träna tillsammans med min kärlek och att motivationen knappt sviktat under året. Jag har fått vara väldigt mycket frisk, och förutom förkylningen över jul har jag sluppit längre, ofrivilliga uppehåll. Jag har varit försiktig med att sätta upp alltför höga mål, för att inte låta misslyckanden döda glädjen, men också uppnått alla mål jag satt. Några av målen jag klarat är:
  • Milen på under 50 minuter. Puh!
  • 3x6 riktiga dips. I början av året kunde jag med stor möda göra en enda armhävning från tårna, och jag har jobbat hårt för att stärka både armar, axlar och bröst, och styrketräning, yoga och boxning ger resultat. 
  • Jag har blivit betydligt rörligare och fått bättre balans av yogan. Dessutom har jag bättrat min hållning. Framförallt har jag hittat en träningsform som jag älskar. ÄLSKAR. 
Allt som allt ett mycket bra år. 2013 vill jag ställa lite högra förväntningar på mig själv. Mina två stora mål är dessa att springa en halvmara under året, och att fortsätta med yoga, så mycket jag kan, orkar och hinner. De mindre målen sätter jag allteftersom. De första är för januari och februari, och jag börjar med dessa:
  • Springa 13 km i 5:20-tempo. 
  • Öka rörligheten i axlarna. 
  • Bygga mer styrka i övre ryggen och axlarna.
  • Lära mig göra den där knepiga balansövningen på yogan som jag aldrig får till riktigt. Ungefär såhär ska det se ut, och när jag gör det ser det... inte ut så.
Så! Då kickar vi av det nya året. 

You Might Also Like

2 kommentarer