Ostrukturerad

09:01


Efter jobbet igår var vi och kollade in crossfitboxen på gymmet på Regeringsgatan. Stor, med massor av bra redskap och, såklart, proppfull med folk. Passet blev lite ostrukturerat, jag var stissig som ett fullblod och lite ofokuserad.

Uppvärmning på crosstrainer, 10 min

8 chins i maskin med ca 10 kg "hjälp" (motvikt till min kroppsvikt)
3 varv utan vila emellan: 10 hopp upp på låda (den låga) följt av armhävning (som en jätte-burpee? vet ej vad detta kallas) och 20 swing squats med en 8 kg kettlebell (det gick långsammare på slutet, ska medges)
10 hopp upp på mellanhöga lådan, 3 set
30 mountain climber, 3 set med ca 10 sek vila emellan
Sedan lite random sidplanka, magövningar på en pilatesboll (inspirerad av Ida Warg), och jag och Mira gjorde situps och kastade en pilatesboll till varandra.

Jag är väldigt nöjd med att jag överhuvudtaget kan göra chins nu, men jag var frustrerad under passet för att jag inte hade någon ordning. Jag är normalt väldigt bestämd och målmedveten när jag går till gymmet för att köra ett eget pass. Jag tror att jag snart behöver ta en liten träningspaus, några dagar. När ribban flyttas stegvis leder det till missnöje - först är man duktig när man tränar, sedan är man dålig när man inte är det, och tillslut kan man vara missnöjd med sig själv för att ingenting duger. Då kan det vara bra att ta ett steg tillbaka och fundera på varför man tränar, egentligen. Det ska ju vara roligt, utmanande och få en att må bra.

På vägen hem var jag så frusen att jag trodde att jag skulle dö. Mina tår var alldeles vita när jag kom hem! Jag ställde mig i duschen och skållade mig en lång stund. Tårna hann bli grönaktiga och lila innan de blev rosa igen. Note to self: det är alldeles, alldeles för kallt för att gå hem i svettiga kläder nu. Fyfan för vintern. Min sämsta årstid.

You Might Also Like

0 kommentarer