Lång dag

22:01


När jag kom hem från gymmet hade min kille lagat middag till mig: chilikryddad torsk och palsternacka i ugn. Mums.

Idag körde jag ett HIIT-pass på crosstrainer, för att vara lite snäll mot mina knän och ömma vader men ändå anstränga rumpan rejält och förhoppningsvis pusha konditionen lite. Man kan läsa mer om hälsofördelar med HIIT (High Intensity Interval Training) här. Jag värmde upp 5 min på medelintensitet, och körde sedan 7 intervaller om 50 sekunder, med 2:10 min "vila" på medelintensitet mellan varje intervall. Intervallerna ska vara så tuffa att det känns som om det inte går att fortsätta de sista sekunderna. Totalt stannade det på 25 minuter efter ett par minuters nedvarvning. Sedan blev det ett styrkepass med fokus på mage och rygg.

3 varv av följande: 12 Jack-knife med fötterna på en pilatesboll, 10 jorden runt med en 1 kg-vikt, 10 vertical leg crunches
8x20 sek sidplanka på varannan sida med tabata-timern, följt av 8x20 sek planka (jobbigt!)
10 draken med en 10 kg kettlebell på vardera sida, men det gjorde så ont i vaderna att jag gav upp och stretchade.

Sådär pass, alltså. Den där tillfredsställda känslan ville inte riktigt infinna sig. Man kan inte vara på topp jämt, det är bara att ta nya tag imorgon. Nu: te och Criminal Minds, sedan efterlängtad sömn.



You Might Also Like

0 kommentarer