Kroppsslåss

14:44


Efter frukost tog jag mig till gymmet och mötte upp med Mira för ett BodyCombat-pass. Det var några veckor sedan, och jag tappade bort mig ett par gånger men det gjorde inte så mycket. Jag blev ordentligt svettig, men 55 minuters-passen känns ofta lite korta, tycker jag. Det är nästan bara boxning och spinning som gör att jag är helt slut efter. Vi bestämde oss för att ta ett varv i gymmet innan vi gav oss, och det blev ett pass för rumpan.

5 min av balanskamp på rumpan, och att kasta en medicinboll på 4g fram och tillbaka. Det här är så kul. Och kämpigt! Känns rejält i ryggen och magen, och framsidan av låren.
Utfallsknäböj med främre foten på låga lådan och en 6 kg-kettlebell i varje arm, 3x10 på varje ben
Hoppa upp på lilla lådan med en 6 kg-kettlebell i varje hand, 3x10
Glutes i maskin, 20 kg vikt, 3x10 på varje ben
Benpress med benen "högt upp", 3x10 med 40 kg vikt, men lade på 2 extra reps på sista setet

Bra pass!
Bilden föreställer nunnor som tränar tae kwan do i Harlem, New York, 1994. Källa här.

You Might Also Like

0 kommentarer