Axlar, mage, middag

21:51

Efter jobbet mötte jag upp Fröken M igen, idag var det dock inte vin på agendan utan träning. Vi gick igenom övningar för axlar, mage, rygg och stabilitet. Snart ska jag utsätta henne för yoga också!


När jag kom hem var jag hungrig som en varg, så jag slet upp kylskåpsdörren och tog fram allting jag ville äta. Det blev detta: en smoothie på honungsyoghurt (den naturella var slut, dags att handla) frusna hallon, svarta vinbär och granatäpple, fullkornsbröd med ost på ena halvan och rökt skinka på den andra, paprikastavar, en clementin och en gainomax. Den sistnämnda köpte jag på Coop på vägen hem, och orkade ändå inte äta upp sen.

Kvällens pass blev som:
20 min på crosstrainer som uppvärmning
Blandade övningar med skivstång, kettlebells och fria vikter.
5 min på löpbandet på slutet för att lyfta pulsen en gång till: 2 min 5:30-tempo, sedan 3 rushar på 45 sekunder vardera med 15 sekunder "vila" (5:30-tempo igen) emellan.

Inte superaktivt för min del, jag fokuserade på att guida, men ändå nog för att det ska kännas i ryggen nu. Skönt. Nu ska jag göra mig en kopp te och kura ihop i soffan med en skolbok.

You Might Also Like

0 kommentarer