Mellis

11:22

Jag äter alltid mellanmål på eftermiddagen, och om jag ska träna är jag ännu mer noggrann med att få i mig bra mat som inte känns tung i magen, men som ger bra energi och som jag står mig på. Jag presterar uselt när jag är hungrig (för att inte tala om humöret).

Här är en lite nyttigare (och superenkel!) smulpaj som passar bra till frukost eller mellanmål (eller efterrätt).

healthy snack recipe


Du behöver:
Frusna hallon
Havregryn 
Chèvre
Vaniljsocker eller vaniljpulver

Täck botten på en liten form med frusna hallon. Rör ihop övriga ingredienser (har du linfrön, hackade mandlar eller annat gott hemma - blanda i lite sånt också) efter smak och smula över. Smuldegen ska vara ganska torr och tänk på att vaniljsocker är just socker, vill man ha ett nyttigt mellanmål som man står sig lite på är det bättre att snåla lite. Hallon ger ganska bra sötma och jag föredrar när man kan känna lite av getostsmaken.
In i ugnen på 200 grader en 10-12 minuter, tills grynen fått lite färg. Låt svalna och ställ sedan i kylskåpet.

Jag åt tillsammans med mild yoghurt ihoprörd med lite lättkesella. Att servera ihop med keso är också ett bra alternativ. Äter man som frukost föreslår jag en delikatessknäcke med kalkon och skivad tomat, ett kokt ägg och en stor kopp te till också. Mums!

You Might Also Like

0 kommentarer