Kryddig torsk med wokad rödkål

14:45

Här är en enkel lunch, sprängfylld med antioxidanter, bra fetter, protein och vitaminer. Och smak!

healthy lunch with fish, chili and lime

Receptet räcker för två personer.

Du behöver:
400 g rödkål
Lite olja, raps till exempel
1 vitlöksklyfta
Soja
En bit fisk per person, jag hade torsk hemma men lax går också bra
Chilisås
Ostronsås
Smör
Chilipulver
Lite dragon
Örtsalt
Lime

Lägg fisken i en bit folie tillsammans med en klick smör, lite ostronsås, örtsalt, dragon, chilipulver och chilisås. Mängden får man avgöra själv, gillar man sting - dra på lite extra chilipulver, gillar man örtigt så kanske man tar lite mer av dragonen istället. Sväng ihop fiskpaketet, in i ugnen på 200 grader. Med fryst fisk tar det 20 minuter ungefär.
När det är 10 minuter kvar på fisken, strimla rödkålen och hacka den gula löken. Värm lite olja i botten på en wok-panna och lägg i en hackad vitlöksskiva (har du viktiga möten imorgon kan du skippa den) och sedan kål och gul lök. Hög värme ska det vara. När allting är varmt, häll på någon dl vatten, och rör sedan runt i pannan medan vattnet ångar bort.
Servera med en limeklyfta och lite chilisås.

You Might Also Like

0 kommentarer