Dagens träning

22:07

Idag har allting gått fel. Från det misslyckade försöket till springtur imorse har allting gått fel. Jag har slagit huvudet i en hylla, haft en mindre kul dag på jobbet, väskan jag hade tänkt gå och köpa efter jobbet var helt fel i verkligheten. Morr. Dessutom klantade jag till det med Yogan jag skulle gått på ikväll. Jag hade rört ihop det och gick till fel Sats, och det var för sent för att hinna springa till det andra. Nämnde jag förresten att jag stressat runt och inte hunnit äta ett enda vettigt mål mat idag? Har ätit typ en frukost och sju mellanmål.
På lunchen snabbade jag mig iväg till gymmet för att köra ett lågintensivt pass, med förhoppningen om att vaderna skulle kännas bättre efteråt.

25 min intervaller på crosstrainer, låg medel/hög medel. Alltså aldrig lätt, men aldrig superintensivt heller.
Höftböjare/benlyft på en bänk, 3x10
Crunches på en pilatesboll, 3x10
Sidplanka, i min/sida
Sedan upptäckte jag att jag hade lite brådis och ägnade tio minuter åt att stretcha, och gav lite extra uppmärksamhet åt vaderna.

När Yogan fick utebli bestämde jag mig för att köra ett magpass och sedan stretcha vaderna mer. Tänkt och gjort.

15 min på en cykel för att få upp värmen
Sneda situps, 10x4 på vardera sida
Cykling (ryggliggande, med svanken i mattan och cykla med benen), 2x3 min
Sidplanka, 3x1 min på båda sidor
Plankan, 3x50 sek med 10 sek vila, men sista klarade jag bara 30 sekunder
Sedan stretchade jag i lugn och ro. Märker skillnad på baksidan av benen och i raka övningar, men måste öva mer på vridövningar i ryggen och på att öppna upp höften. Musklerna är lättare att sträcka en lederna, helt klart. De är dessutom lite läskiga att pressa på när man inte har någon med sig som kan se att man verkligen gör rätt.

chihuahua boss


Nu ska jag rasta de små odjuren och sedan får den här skitdagen äntligen vara slut.

You Might Also Like

0 kommentarer